Thursday 5 April 2012

hidup penuh keterujaan, hahaha

salam people. hahaha. klu bace title aku mcm x betul je kan? hahaha. bukannya ape, sejak dua tiga hari ni walaupun ade jugak perkara2 yg kuarang menyenangkan dkt hati nih, tp alhamdulillah boleh aku tangani dengan sebaiknya. betullah apa org ckp, walau banyak mana pun masalah yg kita, itu xkan menghalang kita utk meneruskan hari2 kita dgn pnuh semangat. setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya. insyaAllah, kalau kita sentiasa mohon petunjuk dan hidayah Allah s.w.t, Dia pasti membantu hamba-Nya yg dalam kesusahan.

tiba2 nk share satu cerita yg bagi aku agak klaka utk org yg dah nak amik result spm. masa tuh lebih kurang seminggu sebelum result. time tuh kan cuti seminggu. so klu menung2 je kat rumah memang gelabah la kann? haha. tibe2 terlintas satu perkara yg aku rase x patut budak umur mcm aku mencadangkannye. hahaha. ape bndanye tuh?? dgn pnuh excited aku tibe2 ckp spontan dgn ayah, jom pergi zoo! whatt?? budak da habis skolah mintak pgi zoo?? mcm x kene je aku nihh. hehe. ayah mula2 mcm pndang aku pelik. ye la. adik pon x request bnda mcm tuh, aku pulak yg beria2. haha.

tp......petang tuh kitorg pegi jugak. tibe2 ayah suruh siap, sbb da bosan sgt sgt sgt duduk rumah. haha. lepas zohor, kitorg pegilah zoo melaka. hakhak. yg klakanya, smpai kt ctu dlm 3 lebey mcm tuh, yg dtg semuanya family yg ade budak kecik2. kitorg je family yg semuanya da besar kot dlm fmuly kitorg. hahaha. malu??? xde gunanye la. dah sampai pon. buat muka slamber je la. hehek. ehh our trip kt dlm tuh not bad lah. excited jugak tgk haiwan dpan mata nih. ye la asyik tgk kt tv je. bosan lahh. zoo bukan tmpt utk budak2 je. mne lgi nk tgk haiwan2 menarik klu bukan kt zoo. xkn nk carik sndri kt hutan kann? haha. habis jerr trip, kitorg minum2 kt kedai mamak. sumpah haus gile time tuh, n sgt lega dpt minum! haha. next, ayah drop kitorg dkt mahkota parade, dataran pahlawan. haha. aku jalan2 lah dlm tuhh. tp curious jugak, knape ayah x ikut skali??

hahahaha. rupenye ayah pegi urut kaki dia, sbb lenguh jalan dlm zoo! hahaha kesian ayah. tp aku happy sgt sebab die sggp jugak jalan dlm zoo tu walaupun jauh n die pon x la brape sihat. aku tnye jugak knape ikut je plan aku tuh. stu je jawapan die yg buat aku tersentuh. 'as parents, x smpai pulak hati nk tgk kehendak anak x dipenuhi'. terharu sgt2. tp ayah kate trip tuh berbaloi, sbb akhirnya aku bg balik hadiah as tanda terima kasih aku kt dia, a week after that trip. ayah happy sgt2 walaupun bnda tuh hnya sekeping kertas berdakwat. tq mom n dad, both of u are the best in this world :D


tu lah aku ckp, hidup ni x semestinya kne buat bnda yg kita slalu buat je. kdg2, buat sesuatu yg happening mcm tu pun ok what. xde yg lame nye. hidup nih pnuh dgn peluang dan masa sebenarnya. kita perlu grab peluang tuh n gunakan masa dgn sebaiknya. at the same time, sentiasa mensyukuri nikmat yg Allah s.w.t berikan pd kita dan beribadah kepada-Nya. sentiasa hargai keluarga kita dan ingat selalu dengan Maha Pencipta. Dialah yg bg kita segalanya, termaksud peluang utk hidup di dunia ini :)


assalammualaikum~

No comments:

Post a Comment