Monday 26 March 2012

headache !

salam people. okeyh skrg cite result aku dah tutup. x nk ckp byk about it. sekarang ni aku nk atur lgkah utk mase depan. seriously, mmg blurr dan x tau la sme ade aku buat bnda yg betul atau x. sbb tu aku sntiasa mintk tnjuk ajar org lain n minta pndapat mereka. x lupe juga utk sntiasa minta ptunjuk drpd Allah. kini pilihan da dibuat dan insyaAllah kalau ade rezeki buat aku, aku akan teruskan perjalanan ke masa depan. semestinye, yg penuh dgn cabaran!

ramai yg ckp aku patut blaja dkt oversea. hmmm, perkara pasal blaja ni first mesti ade minat dan yg kedua mesti slesa dgn our environment of studies. sejak dulu lg, niat nk blaja dkt oversea tu xde lansung dalam hati n minda kecil aku nih. xde lansung. bg aku, x rugi pon klu x blaja dkt oversea. dkt malaysia pon selesa, dkt dgn kluarga n aku da tau selok-belok hidup dkt negara sendiri. negara org?? aku ni masih byk bnda nk kene blaja n dalami, especially dalam pasal2 agama nihh. mungkin aku patut stay je dkt malaysia nih, dan insyaAllah dkt mane pon kite blaja kalau ikhlas, Allah s.w.t. akan bantu kite dan lindungi kita. xpelah kalau x pegi oversea. yg paling penting aku selesa dgn environment aku :) tp buat kawan2 yg ade rezeki nk pegi oversea tuh, grab peluang yg ada :)
mungkin itu jalan yg diberi Allah s.w.t. insyaAllah di mane pon korg berada, Allah akan bntu korg capai impian korang. Amin~

lastly, sentiasalah yakin dgn diri sndiri n jgn terlalu terikut2 org lain. ape pon yg kite buat, sntiasa dgr pndapat n nasihat org lain. dan yang paling pnting, sentiasa berdoa agar dipermudahkan setiap urusan kehidupan di dunia dan akhirat kelak. amin~

assalammualaikum.

No comments:

Post a Comment