Friday 27 January 2012


salam people. we meet again. hah..before aku nak bermadah kata, aku dedicate lagu kat atas utk semua org yg aku gelar kawan, sahabat, rakan, teman or whatever la kan. lg kat atas tersangat la melambangkan korg. ye la kot~ hahaha


well. hidup aku ceria slama nih sbb kawan la kot slain family. dari kecik smpai skrg mcm2 spesis mahupun jenis org yg aku jumpe n dah jd kawan aku. haha. ade yg baik gile, caring, annoying pon ade. pelik ade. gedik ade. sume ade la. adat manusia kan, perangai lain2. up to us je nak terima seadanya ataupun x. klu aku.....asalkan kau tak jahat, aku isytihar kau kawan aku. haha.


mase skolah rndah, time drjah satu..aku xde kawan sgt. knape?? sbb aku tinggi sgt -_-''. sedey la jugak. kawan time tuh ramai lelaki. ala budak2. mane tau malu kan?? haha. naik drjah 2 la aku jumpe kawan sbb aku kena pindah skola sbb pindah rumah. time tuh la aku tau ape maknenye bestfriend, friend n musuhhh. haha


naik je form 1, ha dah mula fasa baru~ da tau segan, da tau malu. so kawan aku yg lelaki x ramai pon. kwn skola rndah da x jumpe. sorg je yg aku knal same ngan aku. tp form 2 die dah pindah luar negara. jauhnye la die. so aku sdar kene cri kawan lg. so aku jumpe dua org besties aku. haha. tp kitorg terpisah time form 2. mase tu aku igt aku sorg2 lg. haha. x nmpaknye. kawan mmg slalu tukar2, tp x pnah putus hubungan. mase form 3, sekelas balik dgn besties form 1. tp....aku pulak yg rase pelik. ntahla. life goes on~ pmr pon habis. alhamdulillah dpt result bagus. dpt juga tawaran yg aku tunggu2. sekolah berasrama penuh. tp....kene tinggalkan kawan lg. aduhaii. mase tuh nangis la jugak. tp kawan tetap support. hidup kene teruskan. ade mase kne berubah.


form 4 pulak..aku mula la hidup as budak matang sendirian. xde mak ayah dkt ngan aku. dtg2 je seseri, aku berkenalan ngan sorg budak pahang nih...haha. satu dorm. time tuh nak gelak...sbb die igt aku from skola agame. gile la~ haha. masuk kelas, aku dapat 28 org kawan baru. sbbnye kitorg sume saling x kenal. so sumenye la kawan. ade yg from utara, selatan, timur, barat. sabah pon ade~ haha


form 5, alhamdulillah masih sekelas semuanya. aku ter'bertuah' dilantik jd ketua kelas. mase tuh mcm nak meraung. tp xpe. jd pemimpin mengajar kite handle masalah. aku xde masalah dgn classmates aku. kdg2 tuh mmmg la terase hati. tp~ buang yg keruh, ambil yg jernih. adat la perempuan, semua ade perasaan. oh ye, 2 tahun aku duduk sblah budak bentong nih. alamak pandainye la pulak die. tp xpe. die motivate aku utk blajar. alhamdulillah, aku nih org yg nombor corot2, bisa naik top 40 jugak. dulu aku pnah ckp dgn mak, jgn harap la tgk anak dara die nih duduk top 40, susah kot. diorg sume pandai. tp gile motivated duduk sblah die. terima kasih kawan!


ha..pentingnya la kawan kan kat dunia nih. jgn sia2kan kawan2 korg. kawan silih berganti tp jgn pnah delete die from hati kite. berkawan biar beribu, tp berkasih biar satu. haha.


bye :) aku syg kau, kawan <3

No comments:

Post a Comment