Wednesday 25 January 2012

mata lihat, hati pulak??

okeyh. bile bosan slalunye aku tulis2. x kisahla dkt buku ke, kertas ke. anything. kdg2 mcm tulis sajak, buat lagu la~ haha. lagu?? bile nyanyi aku rase mcm klaka sgt. nway ni bukan la bnda yg nak aku cerita.
bnda ni aku pnah tulis dlm my journal. tp mcm nak share pulak dgn org. slame ni kite sume banyak merungut. kan?? kdg2 kite x sdar lansung ape yg kite rungutkan tuh sebenarnye x la teruk mane pon bnda tuh. ha. tu salah satu prangai aku dulu. but ade dua kejadian yg buat aku sedar. merungut ade tempatnye.

yg pertamanye...
last two years in december 2010, aku n family pegi vacation (bercuti adelah ckp melayu, haha). jauhnye la perjalanan aku. mane taknye. pegi alor star tuh. negeri kuning hijau. haha. esoknye kitorg breakfast la kat satu tempat nih. aku kluar je kereta, ade pak cik berkerusi roda dtg dekat ngan family aku, offer nak lapkan kereta. time tuh aku mcm tepikir tibe2. mcm mane la pak cik ni nak lap satu kete aku klu die kat atas kerusi roda. family aku tolak cara baik. pak cik tuh senyum je n ckp terima kasih. aku pndang je die smpai la die pgi kat pelanggan lain, kot2 ade rezeki. kesian betul die. kaki die x kudung, tp mcm kne langgar smpai bengkok2. (haha, x nak ckp lagi. sedih plak aku). pelanggan yg dkt sane pon tolak jugak dgn cara baik. tp die tetap senyum. agaknye mcm mane die cari makan klu tiap2 hari mcm tuh??


kebetulan tahun lpas which is 2011, aku n family pegi lg ke sana. x tau knape. ktorg suke sgt pegi utara. ayah pon ramai kawan dkt sane. ktorg duduk hotel yg same dan esoknye pegi breakfast kat tempat yg same aku jumpe org tua tuh dulu. ha. org tua tu ade lagi. tp kali ni die jual surat khabar n kaki die masih cm tuh n die still x bole jalan. die kenal aku. die kenal family aku. aku senyum je n beli surat khabar from die. ayah ckp, sedekah. die ckp terima kasih n rupe die same mcm tahun sblom tuh aku jumpe die. ya Allah, betape sempurnanye aku. dia masih bley teruskan hidup dgn berusaha walaupun serba kekurangan n x pnah merungut. aku pulak?? 

so ape pon yg kite buat dlm hidup, make sure berbaloi n sentiasalah merendah diri. kite yg sempurna x patot ckp 'x boleh'. dlm blaja pon, bnda yg same kite perlu tanam.

yg keduanya..nantilah aku cerita.haha, enjoy ur day <3





 

No comments:

Post a Comment